Projecten         Over ons         Contact         Sitemap
ik huur ik zoek
Alles over huren
Alles over verhuizen
Alles over onderhoud
Mijn huis, mijn buurt
Wonen & Zorg
Een huurhuis
Verhuurprocedure
Huurovereenkomst
Inkomenseisen
Urgentie
ik huur ik zoek
Snel naar:
Alles over huren
Alles over verhuizen
Alles over onderhoud
Mijn huis, mijn buurt
Wonen & Zorg
Snel naar:
Een huurhuis
Verhuurprocedure
Huurovereenkomst
Inkomenseisen
Urgentie

Vraag en antwoord


We kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over het Groot Onderhoud.

Tijdens de werkzaamheden kunt u bij Henk van de Cappelleveen terecht met uw vragen. Hij is dagelijks aanwezig in de wijk en zal zeker een praatje met u maken als u dat wilt.

Ook bewonersbegeleider Mirjam Aakster beantwoordt u vragen graag. Dat kan tijdens het inloopspreekuur in de modelwoning (fase 3: Diepenbrockstraat 11, elke dinsdag tussen 14.00 - 15.uur). Komt het inloopspreekuur niet uit, dan kunt u op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag bellen naar Mirjam (06-12454490). Een e-mail sturen kan altijd. Het e-mailadres is Info@vof.spoorbuurt.nl

Kijkt u ook even naar de vragen die hieronder staan. De antwoorden leest u door op de vraag te klikken.


Hoe lang duren de werkzaamheden per woning?
De werkzaamheden duren ongeveer 15 werkdagen per woning.

Is mijn woning gewoon bereikbaar tijdens de werkzaamheden?
Ja, u kunt gewoon in uw woning terecht als de vakmensen aan het werk zijn. Wij zorgen ervoor dat uw via uw voordeur en achterdeur in uw woning kunt. Bij het plaatsen van de steigers houden we hier rekening mee.

Wat doe ik met mijn huisdier?
Wij adviseren u om op tijd iets te regelen voor uw huisdier(en). De werkzaamheden kunnen geluidsoverlast geven en dat kan vervelend zijn voor uw huisdier(en). Op de dagplanning kunt u zien wanneer wij in uw woning aan het werk gaan. Tijdens de werkzaamheden in uw woning kan de deur wel eens open blijven staan zodat vakmensen makkelijk in en uit kunnen lopen. Wellicht kan uw huisdier die dag ergens anders verblijven zodat uw viervoeter niet stiekem het huis uitglipt.

Lukt het niet om iets te regelen, dan zoeken we samen naar een oplossing.

Wie kunnen er op de steigers?
Alleen onze vakmensen kunnen op de steigers komen. Aan het einde van de werkdag worden de trapopgangen (ladders) afgesloten. Zo zorgen we ervoor dat niemand anders op reguliere wijze de steiger kan betreden.
Zolang de steigers om uw woning staan, adviseren wij u om uw ramen en deuren te sluiten als u niet thuis bent.

Hoe beschermen jullie mijn eigendommen tijdens de werkzaamheden?
Wij dekken onze looproute af met afdekmateriaal, bijvoorbeeld in de hal. Wilt u uw meubels beschermen tegen stof? Hiervoor ontvangt u standaard wat afdekzeiltjes. Mocht dit onvoldoende zijn dan u kunt bij ons afdekmateriaal krijgen.

Staan er tijdens de werkzaamheden allemaal werkvoertuigen in de wijk?
Nee, wij parkeren buiten de wijk. Voor een aantal specifieke werkzaamheden is het noodzakelijk dat de werkbus (soms met een aanhanger erachter) in de buurt van het werk staan.

Kunnen de hulpdiensten mijn woning wel bereiken tijdens het Groot Onderhoud?
Ja, de hulpdiensten kunnen tijdens de werkzaamheden gewoon in uw wijk terecht. Wij zorgen dat de openbare weg vrij is voor bijvoorbeeld de brandweer of de ambulance.

Wanneer voeren jullie het maatwerk uit?
Maatwerk wordt ingepland in overleg met u. U bepaalt zélf wanneer dit het beste uitkomt. De enige voorwaarde is dat deze werkzaamheden in het jaar van het Groot Onderhoud plaatsvinden (fase 1 in 2017, fase 2 in 2018 en fase 3 in 2019).

Wij adviseren u het maatwerk te laten uitvoeren wanneer het Groot Onderhoud aan uw woning is afgerond.

Ik ben de informatiebrochure Spoorboekje kwijt. Wat nu?
We hebben de informatiebrochure Spoorboekje ook digitaal beschikbaar. U kunt deze hier downloaden.

Waarom duren sommige werkzaamheden langer dan gepland?
Tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden staan we soms voor verrassingen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een spouwmuur vervuild is. We moeten dan eerst zorgen dat de spouw leeg is, voordat wij kunnen isoleren. Het kan ook voorkomen dat houtwerk rot is. Voordat we dit kunnen schilderen, moeten wij het houtwerk herstellen. Hier komen we pas achter op het moment dat we bezig zijn.

Waarom worden sommige werkzaamheden niet uitgevoerd?
Een keukenkastje dat scheef hangt, een kraan die lekt of een deurbel die het niet meer doet. Dit soort werkzaamheden vallen NIET onder Groot Onderhoud. Natuurlijk moet het wel gerepareerd worden. U kunt dit soort reparaties melden bij onderhoudsbedrijf Van Schaik. U kunt bellen (024 – 381 78 10), de reparatie app gebruiken of een e-mail sturen (wbsg@vanschaikbouw.nl). Onderhoudsbedrijf Van Schaik zorgt vervolgens voor de reparatie.

Wat is het verschil tussen Groot Onderhoud en serviceonderhoud?
Het Groot Onderhoud omvat alle werkzaamheden die ervoor zorgen dat de kwaliteit van de woning verbetert. Dit zijn o.a. isolerende werkzaamheden en werkzaamheden die zorgen dat het binnenklimaat en de luchtkwaliteit beter wordt.

Onder serviceonderhoud vallen kleine reparaties, zoals het repareren van een deurbel, het vervangen van een kraanleertje of het repareren van een afvoer. Deze werkzaamheden worden NIET uitgevoerd door VOF Combinatie Spoorbuurt. U kunt de kleine reparaties melden bij onderhoudsbedrijf Van Schaik. U kunt bellen (024 - 381 78 10), de reparatie app gebruiken of een e-mail sturen (wbsg@vanschaikbouw.nl).

Wie weet antwoord op al mijn vragen?
We kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over het Groot Onderhoud.

Mirjam Aakster beantwoordt graag uw vragen. Vanaf medio februari 2018 treft u haar tijdens het inloopspreekuur op dinsdagmiddag van 14.00 uur - 15.00 uur in de modelwoning (Diepenbrockstraat 22). Komt het inloopspreekuur niet uit, dan kunt u op werkdagen tijdens kantooruren bellen naar Mirjam (06-124 54 490). Een e-mail sturen kan altijd. Het e-mailadres is info@vofspoorbuurt.nl

Ook lopen medewerkers van de VOF in de buurt die uw vragen kunnen beantwoorden. U herkent hen aan de blauwe jassen.

Ik heb een vraag over de werkzaamheden. Kunnen de vaklieden mijn vragen beantwoorden?
De vaklieden die in en om uw woning aan het werk zijn, hebben ieder hun eigen specialisme. Zij zijn met een bepaalde opdracht bezig. Zij hebben geen volledig overzicht van alle werkzaamheden en de planning.
Voor vragen of informatie kunt u terecht bij Mirjam Aakster, bewonersbegeleider. U kunt haar bellen (06 – 12 45 44 90), mailen (info@vofspoorbuurt.nl) of gebruik maken van het inloopspreekuur. Ook lopen medewerkers van de VOF in de buurt die uw vragen kunnen beantwoorden. U herkent hen aan de blauwe jassen.

Mijn berging of bijkeuken heeft geen spouw. Hoe wordt deze ruimte geïsoleerd?
Wij plaatsen dan een voorzetwand (aan de binnenzijde van de ruimte). Van Schaik plaatst deze aan de binnenkant van de berging of bijkeuken. Hiervoor maakt Van Schaik een afspraak met u.

Mag de begroeiing aan de gevel blijven?
Nee, dat mag niet. De vaklieden moeten bij de gevel kunnen zodat zij hun werk goed kunnen doen. Wij maken hierover afspraken met u. U bent zelf verantwoordelijk voor deze eventuele snoeiwerkzaamheden.

Kan mijn auto voor de deur blijven staan tijdens de werkzaamheden?
Tijdens de onderhoudswerkzaamheden is het druk in de wijk. Wanneer u uw auto buiten de wijk parkeert, krijgt u van ons een vergoeding. Hierover maken we van te voren afspraken.

Ik ben niet thuis op de dag dat de werkzaamheden beginnen. Wat nu?
Vijf dagen voor het plaatsen van de steiger krijgt u van ons een brief. In deze brief staat nog een keer wanneer wij in uw huis aan de werkzaamheden beginnen.
Wanneer u op de afgesproken dag toch niet thuis kunt zijn, horen wij dat graag snel van u. Belt u dan naar 06 - 12 45 44 90. Dan kunnen wij onze planning nog aanpassen en op een ander adres beginnen.

Als u onverwachts niet thuis bent en wij dat niet weten, loopt onze planning in de war. We moeten bijvoorbeeld bij uw buren aanbellen....en zij hebben een andere planning van ons gekregen.



Vraag en antwoord

We kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over het Groot Onderhoud.

Tijdens de werkzaamheden kunt u bij Henk van de Cappelleveen terecht met uw vragen. Hij is dagelijks aanwezig in de wijk en zal zeker een praatje met u maken als u dat wilt.

Ook bewonersbegeleider Mirjam Aakster beantwoordt u vragen graag. Dat kan tijdens het inloopspreekuur in de modelwoning (fase 3: Diepenbrockstraat 11, elke dinsdag tussen 14.00 - 15.uur). Komt het inloopspreekuur niet uit, dan kunt u op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag bellen naar Mirjam (06-12454490). Een e-mail sturen kan altijd. Het e-mailadres is Info@vof.spoorbuurt.nl

Kijkt u ook even naar de vragen die hieronder staan. De antwoorden leest u door op de vraag te klikken.


Hoe lang duren de werkzaamheden per woning?
De werkzaamheden duren ongeveer 15 werkdagen per woning.

Is mijn woning gewoon bereikbaar tijdens de werkzaamheden?
Ja, u kunt gewoon in uw woning terecht als de vakmensen aan het werk zijn. Wij zorgen ervoor dat uw via uw voordeur en achterdeur in uw woning kunt. Bij het plaatsen van de steigers houden we hier rekening mee.

Wat doe ik met mijn huisdier?
Wij adviseren u om op tijd iets te regelen voor uw huisdier(en). De werkzaamheden kunnen geluidsoverlast geven en dat kan vervelend zijn voor uw huisdier(en). Op de dagplanning kunt u zien wanneer wij in uw woning aan het werk gaan. Tijdens de werkzaamheden in uw woning kan de deur wel eens open blijven staan zodat vakmensen makkelijk in en uit kunnen lopen. Wellicht kan uw huisdier die dag ergens anders verblijven zodat uw viervoeter niet stiekem het huis uitglipt.

Lukt het niet om iets te regelen, dan zoeken we samen naar een oplossing.

Wie kunnen er op de steigers?
Alleen onze vakmensen kunnen op de steigers komen. Aan het einde van de werkdag worden de trapopgangen (ladders) afgesloten. Zo zorgen we ervoor dat niemand anders op reguliere wijze de steiger kan betreden.
Zolang de steigers om uw woning staan, adviseren wij u om uw ramen en deuren te sluiten als u niet thuis bent.

Hoe beschermen jullie mijn eigendommen tijdens de werkzaamheden?
Wij dekken onze looproute af met afdekmateriaal, bijvoorbeeld in de hal. Wilt u uw meubels beschermen tegen stof? Hiervoor ontvangt u standaard wat afdekzeiltjes. Mocht dit onvoldoende zijn dan u kunt bij ons afdekmateriaal krijgen.

Staan er tijdens de werkzaamheden allemaal werkvoertuigen in de wijk?
Nee, wij parkeren buiten de wijk. Voor een aantal specifieke werkzaamheden is het noodzakelijk dat de werkbus (soms met een aanhanger erachter) in de buurt van het werk staan.

Kunnen de hulpdiensten mijn woning wel bereiken tijdens het Groot Onderhoud?
Ja, de hulpdiensten kunnen tijdens de werkzaamheden gewoon in uw wijk terecht. Wij zorgen dat de openbare weg vrij is voor bijvoorbeeld de brandweer of de ambulance.

Wanneer voeren jullie het maatwerk uit?
Maatwerk wordt ingepland in overleg met u. U bepaalt zélf wanneer dit het beste uitkomt. De enige voorwaarde is dat deze werkzaamheden in het jaar van het Groot Onderhoud plaatsvinden (fase 1 in 2017, fase 2 in 2018 en fase 3 in 2019).

Wij adviseren u het maatwerk te laten uitvoeren wanneer het Groot Onderhoud aan uw woning is afgerond.

Ik ben de informatiebrochure Spoorboekje kwijt. Wat nu?
We hebben de informatiebrochure Spoorboekje ook digitaal beschikbaar. U kunt deze hier downloaden.

Waarom duren sommige werkzaamheden langer dan gepland?
Tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden staan we soms voor verrassingen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een spouwmuur vervuild is. We moeten dan eerst zorgen dat de spouw leeg is, voordat wij kunnen isoleren. Het kan ook voorkomen dat houtwerk rot is. Voordat we dit kunnen schilderen, moeten wij het houtwerk herstellen. Hier komen we pas achter op het moment dat we bezig zijn.

Waarom worden sommige werkzaamheden niet uitgevoerd?
Een keukenkastje dat scheef hangt, een kraan die lekt of een deurbel die het niet meer doet. Dit soort werkzaamheden vallen NIET onder Groot Onderhoud. Natuurlijk moet het wel gerepareerd worden. U kunt dit soort reparaties melden bij onderhoudsbedrijf Van Schaik. U kunt bellen (024 – 381 78 10), de reparatie app gebruiken of een e-mail sturen (wbsg@vanschaikbouw.nl). Onderhoudsbedrijf Van Schaik zorgt vervolgens voor de reparatie.

Wat is het verschil tussen Groot Onderhoud en serviceonderhoud?
Het Groot Onderhoud omvat alle werkzaamheden die ervoor zorgen dat de kwaliteit van de woning verbetert. Dit zijn o.a. isolerende werkzaamheden en werkzaamheden die zorgen dat het binnenklimaat en de luchtkwaliteit beter wordt.

Onder serviceonderhoud vallen kleine reparaties, zoals het repareren van een deurbel, het vervangen van een kraanleertje of het repareren van een afvoer. Deze werkzaamheden worden NIET uitgevoerd door VOF Combinatie Spoorbuurt. U kunt de kleine reparaties melden bij onderhoudsbedrijf Van Schaik. U kunt bellen (024 - 381 78 10), de reparatie app gebruiken of een e-mail sturen (wbsg@vanschaikbouw.nl).

Wie weet antwoord op al mijn vragen?
We kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over het Groot Onderhoud.

Mirjam Aakster beantwoordt graag uw vragen. Vanaf medio februari 2018 treft u haar tijdens het inloopspreekuur op dinsdagmiddag van 14.00 uur - 15.00 uur in de modelwoning (Diepenbrockstraat 22). Komt het inloopspreekuur niet uit, dan kunt u op werkdagen tijdens kantooruren bellen naar Mirjam (06-124 54 490). Een e-mail sturen kan altijd. Het e-mailadres is info@vofspoorbuurt.nl

Ook lopen medewerkers van de VOF in de buurt die uw vragen kunnen beantwoorden. U herkent hen aan de blauwe jassen.

Ik heb een vraag over de werkzaamheden. Kunnen de vaklieden mijn vragen beantwoorden?
De vaklieden die in en om uw woning aan het werk zijn, hebben ieder hun eigen specialisme. Zij zijn met een bepaalde opdracht bezig. Zij hebben geen volledig overzicht van alle werkzaamheden en de planning.
Voor vragen of informatie kunt u terecht bij Mirjam Aakster, bewonersbegeleider. U kunt haar bellen (06 – 12 45 44 90), mailen (info@vofspoorbuurt.nl) of gebruik maken van het inloopspreekuur. Ook lopen medewerkers van de VOF in de buurt die uw vragen kunnen beantwoorden. U herkent hen aan de blauwe jassen.

Mijn berging of bijkeuken heeft geen spouw. Hoe wordt deze ruimte geïsoleerd?
Wij plaatsen dan een voorzetwand (aan de binnenzijde van de ruimte). Van Schaik plaatst deze aan de binnenkant van de berging of bijkeuken. Hiervoor maakt Van Schaik een afspraak met u.

Mag de begroeiing aan de gevel blijven?
Nee, dat mag niet. De vaklieden moeten bij de gevel kunnen zodat zij hun werk goed kunnen doen. Wij maken hierover afspraken met u. U bent zelf verantwoordelijk voor deze eventuele snoeiwerkzaamheden.

Kan mijn auto voor de deur blijven staan tijdens de werkzaamheden?
Tijdens de onderhoudswerkzaamheden is het druk in de wijk. Wanneer u uw auto buiten de wijk parkeert, krijgt u van ons een vergoeding. Hierover maken we van te voren afspraken.

Ik ben niet thuis op de dag dat de werkzaamheden beginnen. Wat nu?
Vijf dagen voor het plaatsen van de steiger krijgt u van ons een brief. In deze brief staat nog een keer wanneer wij in uw huis aan de werkzaamheden beginnen.
Wanneer u op de afgesproken dag toch niet thuis kunt zijn, horen wij dat graag snel van u. Belt u dan naar 06 - 12 45 44 90. Dan kunnen wij onze planning nog aanpassen en op een ander adres beginnen.

Als u onverwachts niet thuis bent en wij dat niet weten, loopt onze planning in de war. We moeten bijvoorbeeld bij uw buren aanbellen....en zij hebben een andere planning van ons gekregen.



Ik huur
Alles over huren
Alles over verhuizen
Alles over onderhoud
Mijn huis, mijn buurt
Wonen & zorg

Ik zoek
Een huurhuis
Verhuurprocedure
Huurovereenkomst
Inkomenseisen bij toewijzen woningen
Urgentie

Projecten
Bouw 75 sociale huurappartementen
Zonnepanelen
Spoorbuurt: Groot Onderhoud
Energiezuinige en comfortabele maisonnettes

Over ons
Visie, missie en kernwaarden
Organisatie
Integer & Transparant
Raad van Commissarissen
Visitatie
ANBI-status
Complimenten & Klachten
Publicaties
Privacyverklaring en cookiegebruik
Vacature

Woningbouwstichting De Gemeenschap
Curaçaoweg 1, Nijmegen
Postbus 1071, 6501 BB Nijmegen
T (024) 38 17 800
E info@wbsg.nl
KvK nr. 10016944
BTW-nr. 8010.42549B01
IBAN NL13 RABO 0137 8709 65

sitemap